
Angajari la cabinetele medicale scolare din Iasi! Directia de Asistenta Sociala scoate la concurs posturi de asistenti medicali
Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi, cu sediul în Iaşi, str. Mitropolit Varlaam, nr. 54, organizează în data de 26.02.2024, concurs în vederea ocupării a patru posturi contractuale vacante de execuție, pe perioadă nedeterminată, normă întreagă de 8 ore pe zi, de asistent medical, PL, la Cabinete Medicale Şcolare, în conformitate cu O.U.G. nr. 115/2023 şi Memorandumul nr.3870/26.01.2024.
Potrivit dispozițiilor H.G. nr. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, poate participa la concurs persoana care îndeplinește următoarele condiții generale;
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
– absolvent de studii liceale atestate cu diplomă de bacalaureat ;
– studii de specialitate – absolvenţi de şcoală postliceală sanitară autorizată în vederea exercitării profesiei de asistent medical generalist, cu atestat de liberă practică emis de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;
– nu necesită vechime
Calendarul de desfășurare a concursului:
– Selecția dosarelor – în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
– Proba scrisă – în data de 26.02.2023 ora 11.00;
– Proba de interviu se susține în termen de maxim 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
Locul desfășurării concursului va fi la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Iaşi, str. Mitropolit Varlaam, nr. 54,.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Iași, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului probei scrise sau a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Comisia de soluționare a contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maxim o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face prin afișare la sediul unității, precum și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Iași, imediat după rezolvarea contestațiilor.
Rezultatele finale se afișează la sediul unității, precum și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Iași în termen de maxim o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut pentru soluționarea contestațiilor la ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „admis” sau „respins”.
Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Iaşi, str. Mitropolit Varlaam, nr. 54, la Serviciul Resurse Umane, până la data de 14.02.2024 ora 15.00, următoarele documente:
a) formularul de înscriere la concurs (model orientativ prevăzut în anexa nr. 2 a H.G. nr. 1336/2022) ;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) adeverinţă de participare la concurs emisă de OAMGMAMR;
d) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
e) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
f) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (modelul orientativ al adeverinței este prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 1336/2022) ;
g) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute (se eliberează la același ghișeu de cazier judiciar);
j) curriculum vitae, model comun european;
Copiile actelor prevăzute la lit. b)-d) se prezintă însoțite de actele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
În cazul documentului prevăzut la lit. g), poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. g), anterior datei de susținere a probei scrise.
Documentele susmenţionate se prezintă în original, fotocopierea lor fiind asigurată de instituţia organizatoare.
Relaţiile suplimentare le puteţi obţine de la Serviciul Resurse Umane din cadrul D.A.S. Iaşi la nr.de telefon 0232-206344 int.120.
Tematică și Bibliografie
PEDIATRIE şi PUERICULTURĂ
1. Asigurarea nevoilor de nutritie şi metabolism ale copilului;
2. Vaccinările în cursul copilăriei;
3. Urgenţe în pediatrie.
EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE
1. Educaţie Sanitară.
URGENŢE MEDICO-CHIRURGICALE
1. Hemoptizia , dispneea, tusea: definiţie, cauze, clasificare;
2. Insuficienţa respiratorie acută: definiţie, clasificare , diagnostic, cauze, principii de tratament,conduită de urgenţă;
3. Bronșita acută, Pneumoniile : definiţie, tablou clinic , investigaţii, tratament;
4. Astmul bronşic: definiţie, cauze, factori determinanţi, predispozanţi, simptome, măsuri igienice şi de urgenţă;
5. Infarctul miocardic acut (I.M.A.): definiţie, semne clinice, conduită de urgenţă;
6. Hipertensiunea arterială : definiţie, clasificare, tablou clinic, atitudinea de urgenţă;
7. Stop cardiorespirator – definiţie, semne şi simptome, diagnostic , tratament;
8. Colica biliară: definiţie, cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
9. Hemoragiile digestive superioare (H.D.S.) – cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă, principiile îngrijirii de urgenţă în hemoragii;
10. Insuficienţa renală acută: – definiţie, cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
11. Colica renală nefritică: definiţie, cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
12. Intoxicaţiile acute : definitie, clasificare, cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
13. Stările comatoase: etiologia comelor, clasificarea în 4 grade, diagnosticul diferenţial, măsurile de urgenţă;
14. Accidente vasculare cerebrale (A.V.C.) – cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
15. Convulsiile – definiţie, clasificare etiologică, criza epileptică tipică, măsuri de urgență;
16. Stările de şoc: definiţie, clasificare, examenul unui pacient aflat în şoc, tablou clinic, conduită de urgenţă în şocul anafilactic şi hipovolemic;
17. Arsurile termice, chimice, electrice: definiţie, clasificare, simptome, conduită de urgenţă;
18. Înecul (submersia): înecul propriu-zis prin aspiraţie de lichid (înecatul albastru);
– Înecul fără aspiraţie de lichid (hidrocutare = înecatul alb);
– Înecul prin traumatisme, primul ajutor la înecaţi;
19. Abdomen acut (apendicita acută, peritonita) – definiţie, cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă;
20. Urgențe oftalmologice – corpi străini conjunctivali şi corneeni (simptomatologie şi atitudine de urgenţă);
21. Urgențe ORL – epistaxis (cauze, tablou clinic, atitudinea de urgenţă); corpi străini în organele otorinolaringologice: corpi străini auriculari (simptome, măsuri de urgenţă) şi corpi străini nazali (simptome, măsuri de urgenţă),
BOLI INFECŢIOASE ŞI EPIDEMIOLOGIE
1. Scarlatina – etiologie, simptomatologie, tratament igieno-dietetic, profilaxie;
2. Rujeola – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
3. Rubeola – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
4. Varicela – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
5. Tusea convulsivă – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
6. Parotidita epidemică – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
7. Gripa – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
8. Difteria – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
9.Tuberculoza – definiţie, etiologie, simptomatologie, diagnostic, localizare, tratament, profilaxie;
10. Meningite – etiologie, simptomatologie, profilaxie;
11. Hepatitele;
12. SIDA – etiologie, simptomatologie.
TRAUMATISMELE PĂRŢILOR MOI ŞI ALE OASELOR
1. Contuzia – simptomatologie, primul ajutor;
2. Entorsele – simptomatologie, primul ajutor;
3. Luxaţiile – simptomatologie, primul ajutor;
4. Fracturile – închise, deschise;
5. Politraumatisme: măsuri de urgenţă la locul accidentului, îngrijirea plăgilor, tehnica pansării plăgii la locul accidentului şi tehnica pansamentului în cabinete medicale, tehnici de imobilizare provizorie.
BOLILE DE NUTRIŢIE
1.Diabetul zaharat.
LEGISLAȚIE SPECIFICĂ
1. Noțiuni privind privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior
2.Noțiuni privind normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003
3. Noțiuni privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România ;
4. Noțiuni privind Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România
5. Noțiuni privind normele tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
6. Noțiuni privind procedurile de practică pentru asistenți medicali generaliști
7. Noțiuni privind normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia
8. Noțiuni privind normele de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare
BIBLIOGRAFIE
(1) C.Marcean; V.Mihăilescu: Puericultura şi pediatrie, Ed. Medicală Bucureşti – Ediţia a II-a 2013
(2) F.Chiru; G.Chiru; L.Morariu: Îngrijirea omului bolnav şi a omului sănătos; Ed.Cison, 2001
(3) Lucreţia Titircă: Urgenţe medico-chirurgicale –Sinteze-Editura medicală, Bucureşti 2006
(4) Lucreţia Titircă: Tehnici de evalaure și îngrijiri acordate de asistenții medicali-
(5) C. Bocârnea: Boli infecţioase si epidemiologie: Ed.Info-team, 1999;
(6) S.Daschievici;M. Mihăilescu: Chirurgie – Ed. Medicală, 2007
(7) Corneliu Borundel: Medicină internă pentru cadre medii-Editura All – Ediţia aIVa rev. 2009
(8) Coord. Prof. Dr Marcean Crin: Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști
(vol. I+vol. II+vol. III), Ed. Universitară “Carol Davila”, București-2021;
(9) ORDIN nr. 2.508/4.493/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stil de viață sănătos
(10) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;1
(11) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
(12) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2 / 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
(13) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
(14) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142/ 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013; Capitolele 11.1, 11.2, 11.3, 11.5, 14.7, 14.8, 14.9, 14.10, 14.11, 15.6, 21.1, 21.2, 21.3, 21.4, 21.5, 21.6, 22.5. 22.6, 23.1(litera b, c, d, e), 23.2, 23.3, 23.6, 24;
(15) Ordinul ministrului sănătății nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021;
(16) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare;
(17) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12.12.2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016;