După ce s-a ”remarcat” în Parlament nepromovând vreun proiect pentru Iaşi, la fel ca alţi parlamentari vremelnici şi nevrednici, Cosette Chichirău s-a băşicat la auzul veştii că autobuzele din Iaşi vor avea dispozitive speciale pentru transport biciclete. Etichetând iniţitiva drept o perlă edilitară (sigur, e mai greu cu limba română, dovadă că duduia de la USR susţine că se vor scrie studii), mentorul lui Hăvârneanu – alt exponent jalnic al partidului – face uitate ultimele iniţiative ale municipalităţii în ceea ce priveşte îmbunătăţirea condiţiilor oferite bicicliştilor. Este vorba de proiectul „Sistem alternativ de mobilitate urbană utilizând stații automate de închiriere a bicicletelor – Iași VeloCity”, investiţie realizată cu fonduri nerambursabile şi prin intermediul căruia vor fi amenajate 50 de amplasamente care totalizează 62 de stații de îmbarcare și închiriere pentru biciclete (813 de biciclete mecanice, 37 de biciclete electrice, 60 de triciclete pentru persoanele de vârsta a treia și 20 de triciclete pentru persoanele cu dizabilități).
Apoi, a fost iniţiat un proiect prin care se vor crea Axe de circulație protejată pentru biciclete; Nord – Sud (Copou – Centru – Bucium) și Est – Vest (Păcurari – Centru – Tătărași – Dancu). Proiectul urmărește crearea de soluții alternative de transport, care combină mobilitatea urbană cu reducerea emisiilor de carbon, iar cel puţin pentru zona Bucium a fost cerut cu insistenţă de ieşenii care au completat formularele vizând construcţia bugetului local pe anul în curs. Chichirău n-are de unde şti astfel de lucruri întrucât e complet aeriană în ceea ce priveşte dezvoltarea Iaşului şi a Zonei Metropolitane (dotarea autobuzelor cu acele dispozitive este o facilitate acordată locuitorilor acesteia, care pot ajunge mult mai uşor în oraş).
Cât priveşte la aşa-zisele deficienţe pomenite de Planul de Mobilitate Urbană, ideea e că ele sunt enunţate tocmai pentru a fi corectate. A bientot, mademoiselle…